محیط‌بان منطقه حفاظت شده دنا در جریان درگیری با شکارچیان متخلف مجروح شد و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای انتقال وی تقاضای امداد هوایی کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقاضای امداد هوایی داد

در درگیری محیط‌بانان دنا با متخلفان شکار در منطقه «کوه‌گل» رمضان رستگار محیط‌بان این منطقه از ناحیه پا دچار جراحت شده است.

در پی وقوع این حادثه، شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در تماس تلفنی با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن پیگیری موضوع، به منظور تسریع در انتقال محیط‌بان مجروح، تقاضای عملیات امداد هوایی از سوی جمعیت هلال احمر را داشت.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: محیط بان زخمی کوه دنا نیازمند بالگرد برای امداد و نجات و انتقال به مرکز درمانی است.

اسلام جاودان خرد افزود: این محیط بان ۴۰ساله که ساعتی پیش در درگیری با شکارچیان به ضرب گلوله از ناحیه پا زخمی شده در شرایط سختی است.

وی با اشاره به شرایط سخت گذر بودن منطقه کوه گل نقطه قرار داشتن محیط بان زخمی و در پیش بودن شب تاکید کرد: انتقال مصدوم با پای پیاده با توجه به وضعیت نامساعد او بسیار سخت است و نیاز فوری به اعزام بالگرد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط بان کوه دنا در حالی مصدوم شد که با سه شکارچی درگیر شده بود.
جاودان خرد عنوان کرد: یکی از شکارچیان از سوی محیط بان یاد شده دستگیر شده بود به همین علت شکارچیان به ضرب گلوله نیروی یگان حفاظتی دنا را مصدوم و او را فراری دادند.

منطقه حفاظت شده دنا
منطقه حفاظت شده دنا از مهمترین ذخیره گاه‌های زیست کره جهان ،ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از ۳۲۰ گونه جانوری در این منطقه بکر و میراث گرانبهای طبیعی است،این منطقه در شانزدهم تیرماه سال ۹۰ به عنوان پانصد و شصت و یکمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شد.
وجود کوه، جنگل، بیش از ۱۰۰ چشمه، رودخانه و ۱۲۰۰ گونه گیاهی دنا را به زیستگاه گونه‌های جانوری مختلف تبدیل کرده است.
ذخیره گاه زیست کره دنا یکی از نقاط با ارزش از منظر سیمای سرزمینی و غنای زیستی در جهان محسوب می شود.
مناطق حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار و دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار در شهرستان های بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.